Trzy zdrowe propozycje rodzajów herbaty

Robiąc zakupy, możemy spotkać ogrom wariantów danego produkty, co może wprawić w zakłopotanie. Podobnie jest z herbatą, która często ma w sklepie swój własny regał. Jak wybrać tą jedyną spośród nich wszystkich? To z pewnością sprawa mocno indywidualna, ze względu na walory smakowe czy też właściwości, które dana herbata nam oferuję.

Herbata czarna

Jest najbardziej powszechnie ze stosowanych rodzajów herbat. Przygotowuje się ją nie tylko z liści, ale również pęczków czy łodyg. Zapotrzebowanie na nią jest tak ogromne, że do jej wytworzenia używa się specjalnych maszyn.

Korzyści zdrowotne płynące ze stosowania czarnej herbaty:

  • reguluje glukozę we krwi

  • wzmacnia błony komórkowe

  • ma działanie antyoksydacyjne

  • obniża poziomu cholesterolu

Należy pamiętać, że powinno się ją parzyć w temperaturze 80 stopni, w celu osiągnięciu najwyższego stężenia substancji aktywnych biologicznie.

Herbata zielona

Swoją popularność miała niegdyś tylko w krajach azjatyckich, w obecnych czasach jest powszechnie stosowana na całym świecie. Produkuje się ją poprzez prażenie lub parowanie liści, które zaczynają więdnąć.

Korzyści zdrowotne płynące ze stosowania zielonej herbaty:

  • wspiera metabolizm

  • redukuje poziom cholesterolu

  • wspomaga proces redukcji przy odpowiednio zbilansowanej diecie

  • pobudza oraz zapewnia trzeźwość umysłu

  • ma pozytywny wpływ na układ nerwowy oraz naczyniowo-sercowy

Parzenie herbaty zielonej wygląda następująco, potrzebuje ona 3-4 minuty w temperaturze około 80 stopni do maksymalnego wykorzystania jej walorów.

Herbata biała

Jej proces wytwarzania różni się od pozostałych, ponieważ produkuje się ją z pąków wiosennych oraz liści herbaty, które są nie do końca rozwinięte. Poznamy ją po słomkowej barwie jak i dużo delikatniejszym smaku od poprzedników.

Korzyści zdrowotne płynące ze stosowania białej herbaty:

  • pomaga w walce ze stanami zapalnymi

  • pozytywnie wpływa na pracę umysłu

  • pomaga w procesie oczyszczania organizmu oraz w walce z przeziębieniami

  • opóźnia proces starzenia

Chcąc wykorzystać w pełni jej właściwości, należy parzyć przez około 6 minut w temperaturze mniej więcej 85 stopni.

About the Author

Related Posts